Bedřich Ludvík dramaturg |
Narozen 1953 v Šumperku. Po absolvování
devítileté základní školy, čtyřleté Střední
školy železniční, rok VUT Brno, a dvou let základní
vojenské služby (Poprad, Žatec) konečně, v letech
1977 až 1984, - FAMU.
Od 1982 do 1085 vedoucí příjmu zboží PRIOR -
Dětský dům. V roce 1984 promoce. Od roku 1985 do roku
1990 topič koksové kotelny III. chirurgie v
Londýnské ulici. Otec Jana (1977) a Lucie (1984). Písničkář, autor knihy POHÁDKY PRO OTCE A MATKY a mnoha televizních dokumentů. Spoluautor a režisér patnáctidílného cyklu o Českých, Moravských a Slezských rozhlednách - "Rozhlédni se, člověče". |
Od roku 1990 dramaturg v Tvůrčí skupině Petra Kolihy.
Zde dramaturgoval na dvacet textů: OTEC,MATKA A JÁ
autorský film Igora Chauna, DOBROČINNÝ VEČÍREK
celovečerní debut Jana Hřebejka, BLÁHA A VRCHLICKÁ
autora Mirko Stiebera a režiséra Dušana Kleina, HRU SE SMRTÍ autorky
a režisérky Lucie Bělohradské, MÁM RÁD SVOU MILOUJaroslava
Hykla a Jaroslava Duška a další. V této skupině se jako dramaturg podílel i na celovečerních filmech. První byl film Vladimíra Michálka AMERIKA.Pak spoluprácoval s režisérem světového jména Lordanem Zafranovičem na scénáři Václava Šaška MÁ JE POMSTA. Nakonec dramaturgoval filmový debut Kryštofa Hanzlíka POSLEDNÍ PŘESUN. |
Po odchodu Petra Kolihy z ČT,v roce 1995,
pracuje ve skupině Heleny Slavíkové, posléze ve skupině Alice Nemanské
a Heleny Slavíkové. Dramaturguje
psychologické drama PUSTINA
LÁSKY, komedii podle M.F.Dostojevského DOBRODRUŽSTVÍ
POD POSTELÍ, adaptaci Miguela de Unamuno CELÝ
MUŽ, či přepis novely Josefa Škvoreckého LEGENDA
EMÖKE s Viktorem Preissem a Ingrid Timkovou. Souběžně s tím dramaturguje ve skupině Čestmíra Kopeckého film VÝCHOVA DÍVEK V ČECHÁCH V lednu 1998 točí v jeho dramaturgii Jaroslav Polišenský podle scénáře Jana Drbohlava drama o obhájci K.H. Franka EX OFFO, na podzim téhož roku pak vznikají povídky Daniely Fischerové režírované třemi režisérkami TŘIKRÁT ŽIVOT, TŘIKRÁT SMRT V jeho dramaturgii debutuje režisér David Sís inscenací KAUZA KAIN. V roce 1999 dramaturguje přepis divadelní hry herce a autora Antonína Procházky VRAŽDY A NĚŽNOSTI a dva debuty - autorský projekt Andrey Sedláčkové ZE ŽIVOTA PUBESCENTKY a scenář Miroslava Sovjáka v režii dokumentaristy Petra Slavíka PŘEPADENÍ. Jako dramaturg ČT se podílí na filmu Jaroslava Brabce KUŘE MELANCHOLIK. |
V roce 2000 má na starosti tyto projekty:
1. - celovečení filmový debut autorky a režisérky Andrey Sedláčkové OBĚTI A VRAZI | ||
2. - pokračování Sovjákova volné cyklu o obětech zločinu ZNÁSILNĚNÍ v režii Petra Slavíka | ||
3. - komedii Ivo Pelanta v režii Zdeňka Zelenky SYN PLUKU | ||
4. - šestidílný seriál manželů Pelantových pro stanici ARTE - POSLEDNÍ UČITEL V ČECHÁCH - režie Karel Smyczek | ||
5. - celovečerní film - tentokráte Františka M. Brabce - KYTICE. | ||
6. - po EX OFFO přicházejí Jan Drbohlav a Jaromír Polišenský s mnohaslibným titulem GAMBIT |
slovo dramaturga:
"Od jisté doby myslím stále víc na to, že mnoha lidem je televize jediným životním přítelem. Uvědomuju si, že na obrazovku se dívají nejen lidé v rodinném kruhu, ale třeba i v nemocnicích. Vědom si všech složitých a mnohdy neuchopitelných okolností jaké mediální prostředí přináší, snažím se vybírat text co nejodpovědněji. Stále víc také myslím na tu zdánlivě prostou, ale v uměleckých kruzích lehce nepopulární věc, že opravdu jednoduše zastupuji televizní koncesionáře a že je na mně investovat jejich peníze tak, aby jim přinesly co nejsilnější umělecký zážitek. Věřte, vážení televizní diváci, že je to docela dřina vybrat z těch stopadesáti až dvou set textů, které ročně přečtu, ty tři čtyři nejlepší k realizaci. A že je to velké zklamání, když vybraný text u vás nedojde odezvy. Ale to už je úděl nejen dramaturga, ale trvale lidským údělm: trvale mířit k ideálu a nikdy naň nemoci dosáhnout."